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Focus on Iraq / Pleins feux sur l'Iraq : [0]

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IDRC held a meeting in Amman in December 2005 focusing on Iraq which helped to identify and engage a group of civil society actors with which the MEGGF could develop research activities. The discussions focused around four themes: challenges of civil society, political and constitutional developments, political parties, and the political role of tribes. There were also discussions about the capacity of Iraqi researchers to conduct field research in social sciences and the capacity of organizations to absorb and manage funds. This meeting resulted in two Iraq-focused projects: one which explored the role of religious civil society groups in promoting governance and the other which mapped social science research capacity in Iraqi universities leading to policy recommendations in the education sector in Iraq. (Islamism and Civil Society in Iraq, Strengthening Social Science Research in Iraq I & II).


En décembre 2005, le CRDI a tenu à Amman une réunion sur l’Iraq en vue de constituer un groupe d’acteurs de la société civile avec lesquels le FBGMO pourrait entreprendre des activités de recherche. Les quatre grands sujets abordés furent les suivants : les défis de la société civile, les avancées politiques et constitutionnelles, les partis politiques et le rôle politique des tribus. Les discussions ont aussi porté sur la capacité des chercheurs irakiens à effectuer des recherches en sciences sociales sur le terrain ainsi que sur celle des organismes à absorber et à gérer des fonds. Cette réunion a mené à la mise au point de deux projets axés sur l’Iraq : l’un explorant le rôle des groupes de la société civile confessionnels dans la promotion de la gouvernance et l’autre, établissant la capacité de recherche en sciences sociales des universités irakiennes, projet qui a donné lieu des recommandations en matière de de politiques dans le secteur de l’éducation en Iraq (Société civile et islamisme en Iraq; Renforcement de la recherche en sciences sociales en Iraq, phases I et II).


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