IDL-BNC @ IDRC >
IDRC / CRDI >
IDRC Research Results / Résultats de recherches du CRDI >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10625/39163

Title: Intégration pédagogique des TIC en Afrique : stratégies d’action et pistes de réflexion // Pedagogical use of ICT in Africa : teaching and reflecting strategies
Authors: Karsenti, Thierry
Keywords: TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION
INTEGRATION PEDAGOGIQUE DES TIC
TYPOLOGIES DES OUTILS ET SYSTEMES TIC
STRATEGIES PROMETTEUSES
ORDINATEURS
ECOLES
METHODES PEDAGOGIQUES
FORMATION DES ENSEIGEMENTS
QUALITE DE L'EDUCATION
AFRIQUE
PERCEPTIONS OF LEARNING
TEACHING PROCESS
APPROPRIATING TECHNOLOGIES
ASSISTED PEDAGOGY
INFORMATION TECHNOLOGY
COMPUTERS
SCHOOLS
TEACHING METHODS
TEACHER TRAINING
QUALITY OF EDUCATION
AFRICA
Issue Date: 2009
Publisher: IDRC, Ottawa, ON, CA
Description: Some text in English
URI: http://hdl.handle.net/10625/39163
ISBN: 978-2-9811100-0-8
Project Number: 103741
101978
Project Title: Agenda panafricain de recherche sur l'intégration pédagogique des TIC
ROCARE: Étude sur TIC et l'éducation
Appears in Collections:IDRC Research Results / Résultats de recherches du CRDI
2000-2009 / Années 2000-2009
Research Results (ACACIA) / Résultats de recherches (ACACIA)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
128404.pdf
848.27 kBAdobe PDF

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback